onsdag 10 november 2010

Onsdagsmaten

Okej.
På begäran skall jag försöka mig på att uppdatera här varje dag hur jag har ätit under dagen.

Jag kör ju som bekant GI. Jag brukar kalla det för den enkla Gi metoden eftersom jag inte följer något slaviskt schema eller så utan bara utesluter den synliga höga GI:n ur maten.

Så här har jag ätit idag:
MINST 1-2 stora glas vatten vid varje mål

Frukost
:
1 st naturdietsdrink choklad

Mellanmål 1:

1 st banan.

Lunch:

Från gårdagens middag,
Köttfärsröra:
Nötfärs, vitabönor i tomatsås, vitlök, gul lök, majs och vitkål.


Middag:
Lax på rotfruktsbädd. (Morot, palsternacka, vitlök, lök, vitkål. Kruddat med paprikakrydda, salt, peppar och olja)
Oliver, gröna samt två matskedar remouladsås.

EXTRA:
Var på kryddparty och fick massa smakprover på dipper etc. Så det blev några stavar morötter och gurka och några dopp i skålarna.

Kvällsmål:
En mandarin

Jag vill tillägga att jag INTE känt mig hungrig dessa 3 dagar som jag ätit ungefär så här. Det är därför jag gillar min egna enkla lilla GI metod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar