torsdag 13 januari 2011

torsdagsfilosofering

Idag när jag åt min frukost bestående av yoghurt,musli,te och knäckemacka med kaviar insåg jag att. "fan vad duktig jag blivit på att äta frukost".
Jag har annars väldigt svårt att få i mig något så tidigt. Men i snart två veckor har jag pillat i mig frukost och det gör mig stolt.
Mån måste berömma sig själv då och då annars tappar mån gnistan.
Och jag, jag måste väga mig. Vi har ingen våg, det skall vi inhandla. För resultat de som man ser är verkligen döviktiga för att orka fortsätta.
Men imorgon ska vi till svärisarna och de har våg så vi får se om det hänt något där.
Annars mäter jag ju men den är två veckor kvar innan jag tar till måttbandet. För mäta ska Jag göra en gång i månaden och väga.mig sen när vi köpt en våg, varje måndag morgon.

Det underliga är att jag ej fattar varför jag dröjt så länge med att köra hårt. Det är ju ingen jobbig diet jag håller,jag går inte hungrig och jag känner mig stolt.
Tänk att det alltid ska behöva vara så att man måste nå botten innan man kan börja klättra uppåt igen.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar