söndag 3 juni 2012

Suget

Jag hatar så enormt när suget sätter in. Vissa perioder har jag så himla svårt att stå emot.
Som idag.
Vet att det står en enormt god pastasallad och hägrar i kylskåpet. Men.
Jag behöver inte äta. Jag är SUGEN. Det är bara ett sug det handlar om.
Men ibland är suget inte så bara, det kan verkligen göra ont i hela mig när det sätter in. Åh, ibland känns det ännu mer och då kan jag inte stå emot.
Vissa gånger kan jag tänka att "nu äter jag detta och fan vad dålig jagr. Äsch nu spelar det ingen roll längre nu tar jag en till". Värsta senariet. Mår fruktansvärt dåligt när jag väl ätit mitt "fusk". Blä.

Jag har insett lite sakta men säkert att det handlar om en viss slags ätstörning. Förknippar godsaker och mat med humör. Mår dåligt. Kommer in i onda cirklar. Gråter. Ja.
Det är ju detta jag behöver komma över. Jobba med. Önskar dock att det fanns lite, lite mer tid att jobba med just detta.

Jag kämpar på dock.
Kämpar, kämpar.
Jag vet att jag klarar det.

Delmål3 handlar om exakta 3 kg.
Tänkte fixa dem under Juni.
Gärna får 2,5 vara rent fett.

Hejja mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar